25 Mayıs 2007 Cuma

25 Mayıs Acil Yol Tanımı

Ayşegül Denizci


bu durumda acil yol tanımı:)

aslında oturup sayfalar dolusu kendi öznel tanımlarımı mı yapmaya çalışmalıyım bu usta işi düşüncelere layık olabilmek için?
halil cibran'ın pek güzel anlattığı gibi... " bilgi sözcüğü, sözcüksüz bilginin gölgesinden başka nedir ki?"
usta tanımı biliyor zaten, skalayı çağrıştırmalıyım belki de yalnızca.
o halde şu sorularla?...
- "YOL" hedef midir?
-tanımlanmış bir hedefe gidiş midir?
-tanımlanabilir olandan çıkıp sürükleniş midir?
Ve Parça kendi bütününün tamamen farkında mı?
TIRTIL KANATLARI OLDUĞUNU bilir mi?
Aydının yolu; NE'yi bilmediğini öğrenme sevdasıdır kanımca.


Ben şiir seviyorum ya
Aydın diye kime dediğim konusunda
Sözü de Tagore 'a bırakıyorum, çiçek çocuklara özlemle…




ÇİÇEK OKULU
Gökte fırtına bulutları gürleyip haziran sağanakları boşanınca,
Bambular arasında tulumunu çalmak için ıslak doğu rüzgarı gelir fundalıklardan.
Ansızın çiçek sürüleri fırlar kimse bilmez nereden; çılgınca bir sevinçle oynarlar.

Anne, bana kalırsa çiçekler okula giderler yeraltında.
Derslerini kapalı kapılar ardında yaparlar; ders bitmeden çıkıp oynamak isterlerse, onları köşeye diker, cezalandırır öğretmenleri.
Yağmurlar gelince tatil olurlar.
Dallar birbirine vurur ormanda, yapraklar yırtıcı rüzgarda hışırdar, yıldırım bulutları dev ellerini çırpar, pembe, sarı, beyaz giysileriyle dışarı fırlar çiçek-çocuklar.

Biliyor musun, evleri gökyüzünde, yıldızların olduğu yerdedir anne.
Oraya çıkmak için nasıl da istekliler görmedin mi? Neden böyle tezcanlılar, biliyor musun?
Anlıyorum, kime kaldırıyorlar kollarını: benim gibi, onların da anneleri var.




"birbirimizi anlamadığımızı kabul ederek birbirimizle ilişkiye geçmek " harika bir düşünüş bana göre
Bu düşünceyi kendiliğimize de uygulasak keşke!
Sevgi ve şükranlarımla
ayşegül denizci

0 yorum: