12 Haziran Düş Toplumu
Ayşegül Denizci
Maddi tarih el değiştiriyor...
"bir hikayeye sahip olanlar " ve "bir hikayeye sahip olmayanlar " arasında gelişen yeni sermaye paylaşımı düzeneğine geçiş diye adlandırıyor ROLF JENSEN,
adına DÜŞ TOPLUMU dediği ve bilgi toplumunun yerine geçen zamane insan toplumuna.
-Hayat yayınları.
Sahip olanla, olmayanlar arasındaki mücadelenin; sahip olanların, temel ihtiyaçlarının, maddi olmayan tüketime doğru yöneldiğini anlatıyor.
Artık markalaşma, hikayesi olan ürün geliştirmek olduğundan, kitlelerin ortak karakteristik özelliklerinin geldiği doygunluk noktası, piyasa profillerini "DÜŞ"lenen duygu durumları yaratan üretim araç ve ilişkilerine köprülemiştir.
"DÜŞ TOPLUMU" nun nihai toplum olacağı kehaneti şimdiden ilk ışıklarını yansıtmaktadır.
-sayfa 55'de bazı YENİ piyasa tanımları da var.
...
satılık macerelar piyasası
birliktelik, arkadaşlık , sevgi piyasası
bakım piyasası
ben kimim piyasası
şefkat piyasası
kafa rahatlığı piyasası
ikna piyasası
Ürünlerin pratik değerleri, bir değerler skalası izlemeyi zorunlu kılıyor... Duygular işte burada devreye giriyor.
Eğitimin de entellektüel zeka ağırlıklı olmaktan çıkarak duygusal zekaya doğru kayması gerekiyor.
Tabii;
Bu dünyaya niçin geldik?
Öldüğümüzde ne olacak?
"sorularından kurtulmanın piyasası"nın en büyük payı kaplayacağını ben zikredersem şimdi ayıp olmaz mı?
0 yorum:
Yorum Gönder